
Η μαγεία της μάθησης σε ένα παιχνίδι!
Το ΑΒΓΔ είναι η πρωτοποριακή συσκευή που μεταμορφώνει τη μάθηση σε παιχνίδι!
Οι εικόνες σε αυτήν την ιστοσελίδα έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα και μπορεί να περιλαμβάνουν διακοσμητικά στοιχεία ή παραστάσεις χρήσης που δεν περιλαμβάνονται στα προϊόντα.
Δοκιμασμένη μέθοδος!
Βασισμένη στη μέθοδο των «Εικονοπροτάσεων» μια ολική μέθοδο διδασκαλίας δοκιμασμένη στην τάξη, βοηθά τα παιδιά να μάθουν ανάγνωση και γραφή με φυσικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Κατάλληλο για μικρά παιδιά
Μόλις 10 λεπτά την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά! Κατάλληλο για παιδιά από 2+ ετών, για Προσχολική και Ειδική Αγωγή, για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και για παιδιά που μαθαίνουν ελληνικά.
15 ιδέες χρήσης
Ανακαλύψτε παρακάτω πώς η συσκευή ΑΒΓΔ μπορεί να μεταμορφώσει τη μαθησιακή εμπειρία του παιδιού σας!
Μακριά από τις οθόνες, υπάρχει ένας μαγικός κόσμος μάθησης!
✨ 336 λέξεις για να ανακαλύψουν
👂 Ακούω – Τα παιδιά ακούν τις λέξεις καθαρά
👀 Βλέπω – Οι εικόνες ζωντανεύουν τη μάθηση
✍️ Γράφω – Η ειδική γραφίδα βοηθά στην εξάσκηση
📖 Διαβάζω – Από τις λέξεις στις πρώτες προτάσεις
Πλαστικές θήκες “εικονοπροτάσεων”
Ενισχύστε τη μαθησιακή διαδικασία με το σετ των 6 πλαστικών θηκών που ενώνονται μεταξύ τους. Κάθε θήκη διαθέτει δύο θέσεις: την εξωτερική όπου είναι ορατές η λέξη και η εικόνα, και την εσωτερική όπου φαίνεται μόνο η λέξη. Ξεκινήστε με τις κάρτες στην εξωτερική θέση και διαβάστε την πρόταση δείχνοντας τις εικόνες. Σταδιακά μετακινήστε τις κάρτες στην εσωτερική θέση, καλύπτοντας τις εικόνες και επαναλαμβάνοντας την ανάγνωση. Επεκτείνετε τις προτάσεις προσθέτοντας νέες θήκες και κάρτες, ενώ για δύσκολες λέξεις μπορείτε να αποκαλύπτετε προσωρινά την εικόνα. Ένα ανθεκτικό και μόνιμο εποπτικό εργαλείο που μετατρέπει την ανάγνωση εικόνων σε ανάγνωση λέξεων.
Ελεύθερη Εξερεύνηση
Αφήστε το παιδί να εξερευνήσει ελεύθερα τη συσκευή, δίνοντάς του ένα πακέτο καρτών ή μέρος του (προτείνεται το Α). Το παιδί μαθαίνει να τοποθετεί και να αφαιρεί κάρτες, να ακούει τις λέξεις και να πατά το κουμπί επανάληψης, συνδέοντας σταδιακά τον ήχο με την εικόνα και τη γραπτή λέξη.
Εκμάθηση λεξιλογίου μέσω επανάληψης
Επιλέξτε 10-12 λέξεις και αφήστε το παιδί να τις ακούει και να τις προφέρει επανειλημμένα. Τοποθετήστε τις κάρτες σε στοίβα, δείχνοντάς τες μία-μία, και απομονώστε όσες δυσκολεύεται να αναγνωρίσει. Αρχικός στόχος είναι η αναγνώριση της εικόνας, όχι τόσο της γραπτής λέξης.
Αναγνώριση και Ανάκληση Λέξεων
Απλώστε τις κάρτες στο τραπέζι και εφαρμόστε τρία διαδοχικά στάδια:
- Ζητήστε από το παιδί να δείξει συγκεκριμένες λέξεις
- Ζητήστε να βρει και να σας δώσει τις λέξεις που του λέτε
- Δείξτε εσείς τις γραπτές λέξεις και ζητήστε να τις αναγνωρίσει
Σύνθεση Εικονοπροτάσεων
Χωρίστε τις λέξεις σε ομάδες που σχηματίζουν προτάσεις και τοποθετήστε τις κάρτες στη σειρά για να δημιουργήσετε “εικονοπροτάσεις” (πχ. “να και η γάτα”). Βοηθά ακόμη και παιδιά 2 ετών να χρησιμοποιούν άρθρα και να σχηματίζουν μικρές προτάσεις.
Σταδιακή επέκταση προτάσεων
Ξεκινήστε με απλές προτάσεις και προσθέτετε σταδιακά νέες λέξεις. Από το “ένα ποτήρι γάλα”, προχωρήστε στο “θέλω ένα ποτήρι γάλα”, μετά στο “μαμά θέλω ένα ποτήρι γάλα” και τέλος στο “μαμά θέλω ένα ποτήρι γάλα με κακάο”.
Χρήση του Πίνακα Γραφής
Για παιδιά 2-3 ετών, διδάξτε τη σωστή λαβή της γραφίδας και ξεκινήστε με ελεύθερη ιχνογράφηση. Προχωρήστε σταδιακά στην ένωση τελειών, τη δημιουργία σχημάτων και την εξάσκηση του συντονισμού χεριού-ματιού.
Ελεύθερη Εξερεύνηση
Αφήστε το παιδί να εξερευνήσει ελεύθερα τη συσκευή, δίνοντάς του ένα πακέτο καρτών ή μέρος του (προτείνεται το Α). Το παιδί μαθαίνει να τοποθετεί και να αφαιρεί κάρτες, να ακούει τις λέξεις και να πατά το κουμπί επανάληψης, συνδέοντας σταδιακά τον ήχο με την εικόνα και τη γραπτή λέξη.
Αναγνώριση συλλαβών
Χρησιμοποιήστε τις πρώτες 20 κάρτες του πακέτου Α (αριθμημένες 1-40). Αυτές έχουν στη μία όψη μια λέξη που ξεκινά με μία συχνά χρησιμοποιούμενη συλλαβή και στην άλλη όψη μόνο την πρώτη συλλαβή. Ιδανικές για εκμάθηση και αναγνώριση συλλαβών.
Εκμάθηση Λεξιλογίου μέσω Επανάληψης
Επιλέξτε 10-12 λέξεις και αφήστε το παιδί να τις ακούει και να τις προφέρει επανειλημμένα. Τοποθετήστε τις κάρτες σε στοίβα, δείχνοντάς τες μία-μία, και απομονώστε όσες δυσκολεύεται να αναγνωρίσει. Στόχος είναι η αναγνώριση της εικόνας, όχι τόσο της γραπτής λέξης αρχικά.
Αναγνώριση και Ανάκληση Λέξεων
Απλώστε τις κάρτες στο τραπέζι και εφαρμόστε τρία διαδοχικά στάδια:
- Ζητήστε από το παιδί να δείξει συγκεκριμένες λέξεις
- Ζητήστε να βρει και να σας δώσει τις λέξεις που του λέτε
- Δείξτε εσείς τις γραπτές λέξεις και ζητήστε να τις αναγνωρίσει
Σύνθεση Εικονοπροτάσεων
Χωρίστε τις λέξεις σε ομάδες που σχηματίζουν προτάσεις και τοποθετήστε τις κάρτες στη σειρά για να δημιουργήσετε “εικονοπροτάσεις” (πχ. “να και η γάτα”). Βοηθά ακόμη και παιδιά 2 ετών να χρησιμοποιούν άρθρα και να σχηματίζουν μικρές προτάσεις.
Μετάβαση από Εικόνες σε Λέξεις
Σχηματίστε προτάσεις με τις κάρτες και καλύψτε τις εικόνες με χαρτόνια, ώστε το παιδί να επικεντρωθεί στις γραπτές λέξεις. Στόχος είναι η σταδιακή εισαγωγή στην πρώτη ανάγνωση.
Χρήση Θήκης Εικονοπροτάσεων
Κατασκευάστε από σκληρό χαρτόνι μια θήκη με διπλά τοιχώματα και εσοχές για τις κάρτες. Αυτή η κατασκευή επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη ή εμφάνιση εικόνων, βοηθώντας το παιδί να περάσει από την ανάγνωση εικόνων στην ανάγνωση λέξεων.
Εστίαση στις Λέξεις με Απλό Χαρτί
Χρησιμοποιήστε ένα απλό χαρτί για να καλύψετε όλες τις εικόνες μιας πρότασης, αποκαλύπτοντας επιλεκτικά μόνο όσες χρειάζεται. Τελικός στόχος είναι η εύκολη αναγνώριση των λέξεων χωρίς τη βοήθεια εικόνων.
Τροποποίηση Προτάσεων
Αλλάξτε λέξεις σε υπάρχουσες προτάσεις τοποθετώντας επιπλέον κάρτες από πάνω. Για παράδειγμα, μετατρέψτε το “να και η γάτα” σε “να και η κότα” ή το “θέλω ένα ποτήρι γάλα” σε “θέλω ένα ποτήρι νερό”.
Σταδιακή Επέκταση Προτάσεων
Ξεκινήστε με απλές προτάσεις και προσθέτετε σταδιακά νέες λέξεις. Από το “ένα ποτήρι γάλα”, προχωρήστε στο “θέλω ένα ποτήρι γάλα”, μετά στο “μαμά θέλω ένα ποτήρι γάλα” και τέλος στο “μαμά θέλω ένα ποτήρι γάλα με κακάο”.
Ασκήσεις Προγραφής
Για παιδιά 2-3 ετών, διδάξτε τη σωστή λαβή της γραφίδας και ξεκινήστε με ελεύθερη ιχνογράφηση. Προχωρήστε σταδιακά στην ένωση τελειών, τη δημιουργία σχημάτων και την εξάσκηση του συντονισμού χεριού-ματιού.
Δημιουργία Ιστοριών
Χρησιμοποιήστε 4-5 κάρτες για να δημιουργήσετε μικρές ιστορίες. Ατομικά, το παιδί συνδέει τις εικόνες σε μια αφήγηση. Ομαδικά, κάθε παιδί διαλέγει μια κάρτα και προσθέτει μια πρόταση στην κοινή ιστορία.
Ομαδικά Παιχνίδια
Διοργανώστε διασκεδαστικές δραστηριότητες όπως “Αναζήτηση θησαυρού” με κρυμμένες κάρτες, “Φτιάχνουμε δικές μας προτάσεις” σε ομάδες, και “Κουίζ γνώσεων” με ερωτήσεις που σχετίζονται με τις εικόνες των καρτών.
Κατηγοριοποίηση
Ζητήστε από το παιδί να οργανώσει τις κάρτες σε θεματικές κατηγορίες. Κάντε τη δραστηριότητα πιο διασκεδαστική με παιχνίδια ρόλων (ταχυδρόμος, μανάβης), προκλήσεις σύνθετης κατηγοριοποίησης και αγώνες ταχύτητας.